Monday, April 18, 2011

tiada lagi selipar nyeet nyeeett

morning! oh, dah hampir noon. anyway, siapa yang tak pernah pakai selipar jamban ke kelas? angkat tangan? yes, aku memang pernah. masa diploma dulu. tapi istilah selipar jamban ni, bukan la yang betol2 getah tu beb. ni, nak pakai pi kelas, mesti la yang cute2 sikit. yang ada ladybird ke, ada strawberry ke. ala, yang cute2. warna striking2 sikit. kan?? so, apa pengalaman aku. dulu, masa nak presentation, yes, berbaju kurung. bertudung agak labuh (kolej lindungan kaabah) then pakai selipar jamban. sempoi. that is! yes, aku berani. hahha. masa present kena tegur. lecturer tegur. aku cakap, excuse. sebab hujan. yeh, tak kena marah. just tegur. weh, selesa what pakai selipar jamban kan?

then, around 5 years later. asal raya, aku memang tak suka pakai sandle yang gorgeous ke, apa ke. sebab masatu sifat kewanitaan masih di tahap yang tak sangat la kan. suka pakai lagi selipar lee cooper. yeh, bila ingat zaman sekolah memang best. geng aku, selipar jamban. semua lee cooper. aku su, warna biru. ada jugak hitam. shidah warna putih. yun warna merah. dan memang best bila pakai. dan yang paling penting tampak bergaya. kan?? hahaha

dan apa yang aku nak kongsi is. yah, im digree now. dan ada juga senior2 aku cakap. dont ever pakai selipar ain masa ke kelas. you amik corporate comm. so, show to others. what and who you are. so? korang faham tak?? so, memang lah mulanya aku just ingat nak pakai baju kurung then selipar je. itu pun kalau terdesak sangat. tapi bila di fikirkan balik. bila lagi nak melatih diri aku sendiri berdisiplin. kan? yes, money. money and money. itu semua money lah. so, rasa macam nak beli satu lagi kasut atau sepatu yang selesa. yeh, last week aku beli yang hush puppies. warna orange. tapak dia dah macam ada tertanggal. berat sangat ke aku ni?? haha. padahal selipar getah je kot. aii yo, rm 100 juga okey. tu pun after less. hurrmm. maybe la. sebab terlampau lasak. oh, aku ada nampak clark! damn sweet la kan. kaki aku kena cari saiz US, maklumlah. kata pan asian kan. -.- !!

aku dah ada clark air active. okey, sangat comfort dow. padan dengan harga dow. sangat la dow. oh, ermmm. so apa motif sangat aku cakap nak beli jugak satu lagi kasut clark. ke nak sabar dulu? oh god. ain kena sabar la dulu. jangan tamak sangat kan. okey. baiklah. hurmm. okey. then, itu sahaja aku nak cakap. tiada lagi selipar nyeeeet3 bunyi nye kan. tapi kalau terdesak sangat maybe la aku hentam je kan. tapi pandai2 ar cover. hikss!!

okey, nak masak lagi ni. ayam masak merah kot. sup semalam ada lagi. dah hangatkan. oh, malam tadikan. mula2 saya call mak saya. lepastu sembang2 ar kan. pasal diri saya. then, dah letak call. lepastu 10 minit kemudian, ayah saya call. saya tak tahu kenapa. saya tiba rasa sebak. saya rasa ayah saya rindu saya. saya dapat rasa bila dia cakap. dia tanya saya, duit cukup tak. lepastu saya cakap, saya kena beli buku. berat sangat hati nak cakap beli buku. *ceh ain, beli buku berat sangat hati, beli kasut tak berat pon nak cakap kan?? :P, okey. tiba rasa macam sayu la sangat kan. baru 1 week tinggalkan rumah. tiba rasa malam tadi macam nak menangis lorh. ni, aku tengah taip pun rasa nak menangis ....





.....






.............


aku sedang nangis. bukan masalah manja. tapi rindu seorang anak pada ibu dan ayahnya.





*termenung*


korang pernah rasa macam tu tak ??




okey la. aku nak masak ni. mesti korang cakap, ada aku kisah ain nak masak pon?? amboi. over. thanks, read my entri yang biasa2 aje. take care all!


bye. love.


No comments:

Post a Comment