Thursday, February 2, 2012

tisu


ini entri emo. dalam erti kata lain tisu. atau luahan. atau hak. atau- mungkin tidak ada kaitan dengan hidup mahupan mati. mungkin rasa tanggungjawab dalam merasakan isi hati yang lembut. tisu lembut. wanita ada hati ibarat tisu.

mudah tersentuh/tersentap/tersedih #erkkk. kadang akan berlaku andai kaum yang berlainan yang menjadi subjeknya. itu kebiasaannya. jadi, subjek kena faham. setiap wanita lain hatinya. mungkin ada yang kental/gagah perkasa/lembut/nak nangis/lari keliling rumah sebab terasa. kadang miss communication pon boleh jadi punca. apa sebab? sebab masing-masing ada kepentingan. tak mahu dengar sampai habis apa yang subjek cuba sampaikan. kadang tonansi pon main peranan. kadang setiap individu berlainan. ada kala, memang dasar dah cakap kuat2, cakap suara tinggi. itu azali, tak apa. tapi kalau yang tiba2? yang tidak ada usul periksa, yang mampu mengguris hati sanubari nih. ohhh- gedik.

wanita.


tisu. tak lari. kalau aku? aku sekarang dalam kondensi _________. bukan apa. mungkin lumrah. ada tawa ada _______. tapi taklah teruk. kadang berusaha jadi yang satu. kadang berusaha menjadi hati yang merah. yang tak ada titik hitam. mungkin disalah ertikan. dimana silapnya? sayang adalah tujuan utama. apa yang dilakukan sebab sayang cinta. gituuuuu- mahu diingatkan sekali lagi, bukan pasal aku. aku okey. tapi kalau pasal aku pon tak pa. kata dah 23 tahun. dah layak bernikah. ehh, kesitu pulop. hehe.

dan kaum lain..... hati tisu mudah tersentuh.


bye2.

p/s. macam klise sangat bila entri sedih letak gambar perempuan keluar air mata!!


1 comment: