Friday, November 23, 2012

rimas part 1

assalamualaikum

#pause


kenapa lama

iya, lama aku tak update. sibuk, semua orang sibuk.

dan mungkin aku bukan manusia yang boleh buat banyak kerja dalam satu masa.

#termenung, ada lagi ke readers aku ni. kelaka pon ada. dulu buat blog bukan main, ahh. peduli-

pejam celik dan celik, dah tahun akhir. aku mula rasa beban. beban tanggungjawab aku sebagai anak.

lunaskan harapan mak ayah, keluarga. aku rasa berblog dapat kurangkan marah aku.

kurangkan kecenderungan amarah aku. emosi aku. diri aku.

kadang sakit dengan situasi negatif. perihal ragam manusia. iya, aku pon tak sesempurna.

tapi Alhamdulillah. tempoh hari aku ada berhubung dengan ustaz aku. minta nasihat. mula merasa down.

korang pon tahu bila down rasa macam mana-

hubungan aku dengan ALLAH. macam mana?

hubungan aku dengan manusia macam mana?

Tuhan memang uji aku semester ini. serius. aku kadang akur dan bersyukur, sebab aku terpilih untuk diuji.

fuhhh, beban. bahu. semua ada.

aku rasa terkebelakang sedikit. lemah harapan, jiwa. kenapa- kadang aku dah tak mampu bersaing.

kadang aku rasa kurang pandai. walhall dulu aku tak macam ni. mungkin aku diperhati oleh yang kurang mengenali aku, seorang yang tak bercakap banyak, kurang bercakap dan etc. haih-

kelaka. aku okey. :)

aku tak marah siapa2. cuma kecewa. kecewa dengan persekitaran negatif. aku pantang. aku boleh nak bagitau apa- tapi soal jaga hati aku nak letak kat mana. senang cerita aku RIMAS.

aku tak faham. kalau gatal, jangan tunjuk. diam. stupid. eh, maksud aku. herm-

sory, terlepas. aku tak suka. jangan buang suka aku. bila mula buang nahas.

#pause.

astarfirullahalazim. korang berdoa untuk mak ayah, keluarga, sahabat dan saudara Islam kita yang lain.

jom, wasalam-

No comments:

Post a Comment