Monday, February 21, 2011

sentap ke ?



Assalamulaikum, just share. just nak berluah. ada ke berluah? -.-, okey nevermind. selalu aku duk tulis pasal, life aku, keluarga dan kawan terbaik aku. so, boleh jadi entri kali ini, aku langsung tak tujukan pada siapa2. tapi ada ar, 20 % tuju. sebab macam, tak tahan sangat kan. tak tahan tu kadang2 datang. geram pon ada. sedih lagi la. ok, kadang kenapa kita tak boleh, nak rasa baik dengan orang? contohnya, kalau lah ada sedara mara kita kahwin, ok sedara mara agak luas nya. ok, kalau sepupu kahwin, sah2 la kan, kita tolong, bantu apa yang mampu dan bersungguh2 tolong, tanpa cakap belakang, ikhlas support dan berkorban cuti. melainkan ada yang duk new zealand, susah nak balik. itu di maafkan lah. why? why ada sesetengah yang pandang serong pada somebody dan, anggap perkara tu remeh? tak boleh ke datang, malam seminggu sebelum persandingan si sepupu ni, tolong apa yang patut. tak boleh ke?? bukan suruh jahit manik kat baju pon, bukan suruh catat menu tu masak masa kenduri seramai 1000 orang pun. datanglah, tengok apa yang patut. isi bunga telo ke, gula2 ke. ni? nothing!!! haaaih, asal aku emo lak, sentap ke???


aku bukan apa, ada di kalangan la kan, segelintir, kami beriya2 tolong. hantar rombongan sana sini. tapi inikah balasan nye?? apakah?? setakat nak cantik, pakai baju beratus2 sehelai, lepastu tangkap gambor guna camera phone 2.0 megapixel je, baik tak yah dow. bengang aku, kadang2 nih. ergghh!! bukan nak mengungkit, tapi korang sedar apa yang korang buat?? TAK BAIK !!! Allah tak suka. aku dah lama membara sebenarnya, sebab tu kadang aku bengkeeekkkkk je kan, dengan segelintir nih. aku bukan apa, aku tak faham, kenapa bila seseorang tu, tidak berpelajaran tinggi sangat, tidak ada rupa sangat, di pandang macam bawah gila. choyyy!!! ko kena ingat, ada sesetengah yang tengah kerja HEBAT sekarang, siapa yang TOLONG??? fikir la sendiri, lepas tu, bila dah kerja hebat sangat, bongkak sombong. hello, aku tak heran. asal aku dengan family aku happy!! kau ada?? *eh, aku emo lagi. sentap ke???


please, la dont judge orang, sebab orang tu tak gorjes, konon tak ada masa depan. buat dunno je yerk time apa2?? fine, hebatlah korang. kalau time aku kahwin nanti pon, aku tak heran. *apa aku melalut ni. ada segelintir berlagak diva sangat, cuci pinggan kat umah sedara pon malas, padahal sekeping je pon pinggan yang dia makan. sekeping ke? air secawan pon, bangunlah, letak kat sinnki. apa salah? rumah sedara kan. berat sangat ke bo*tot kau tu? see, aku tak pernah geram macam ni. aku jarang nak marah, then appear macam ni. tapi untuk yang segelintir tu, please lah. apa2, tolong lah weh. bersungguh dan kena ingat how was my family sanggup sana sinun tolong sana sinun. apa? tak cukup lagi ke? aku tak faham kalau hati busuk memang busuk arh! sentap ke???


dan please, jangan bawak mulot. bawak cerita yang bukan2. please lah. aku tak kata, aku perfect, tapi nama pon relatives. sedarah weh! so faham2 lah. dan jangan, depan aje, mulot manis macam tebu!, belakang duk mengumpat pasal orang lain. lepastu cakap orang tu tak kekal, tak sesuai. ingat aku tak tahu ke??apa? kau tu Tuhan ke? tak baik weh.. *sebak. jangan mandai2 cakap orang ni tak bahagia ke apa ke, lambat laun orang yang kau umpat tu, akan tahu!! yehhh! akan tahu, macam aku sekarang. aku tahu sudah apa yang korang umpat dulu2. yes, dulu2 around 2006-2007 something. aku ingat. aku dah matang waktu tu. please korang. please lah, jangan selfish! sentap ke???


p/s : entri ni, luahan kawan aku. so, cerita aku lebih kurang sama dengan dia. so, aku post entri ini, sebab aku faham perasan dia sekarang macam mana. sabarnya teman. sayang kamu!



*****************



sesungguhnya tiada apa maksud sekalipun. cuma luahan. kalau tersentap masa membaca, anda kot orangnya, kalau tak sentap. bukan anda. senang cerita. ini bukan amarah. cuma kesal dengan perangai burok segelintir manusia. yang selalu pandang rendah pada seseorang. itu sahaja.

wassalam


2 comments: