Monday, February 14, 2011

stress part I

Assalamualaikum. apa yang buatkan anda stress? kalau aku, aku akan cepat stress dan sakit kepala atau otak berserabut bila memikirkan sesuatu yang aku sayang gila. contohnya hari ni, baju kurung yang aku tempah, tailor salah ukuran. terkecik kat leher. tercekik aku. stress la, semangat tunggu. mungkin, ada orang yang anggap, "ek eleh ain, perkara kecik..baju je pon, tu pon nak stress!!" so what?? dah aku nak stress, suka hatila kan. contoh lagi, aku tak boleh kalau cuaca terlalu panasathen pada masa yang sama, keluar rumah buat banyak kerja. itu aku. tapi sumtime je tau. itu tak bermakna, aku tak leh terus kena panas ke apa. ikot keadaan.apa lagi, hurmm..aku mudah sakit kepala andai aku dah lama tak dengar khabar orang yang tersayang. means, kaum berlainan jantina. sebab yang sama jantina, hari2 dah aku mesej phone. luahkan perasaan, share problem, galok2. so boleh hilangkan stress. so, dah 2 minggu akhir2 ni, aku amat mudah sakit kepala, sebab beliau lah. iyalah, beliau. siapa gerangan dia. aku je yang tahu. aku risau ar, sebab beliau masuk hospital, tak keluar2 lagi since beliau balik dari umrah. so, aku nak pergi pon, jauh beb. ke macam mana ni? kalau aku duk k.l senang, naik LRT je pon, tu pon xsure aku boleh pergi ke tak.*ok, agak ke laut.abaikan. jadi aku memang dari sekolah rendah lagi mudah sakit kepala. kawan2 aku semua tahu. semua faham, minyak cap kapak wajib ada dengan aku. dimana2 sahaja. macam pandaol activ fast. mesti ada dala handbag aku. dan benda2 yang lain la, macam blackberry, makeup, dan sebagainya. eh, pembetulan. aku tak pakai BB. maaf di pinta. tak mampu kan. so, satu lagi masalah, tonsil aku ni, memang dah besar sebenarnya. tu lah, masa sekolah menengah macam tak amik serius sangat nak operate. sebab macam tangguh2 la dulukan. even, dah teruk sampai nak telan air liur pon tak boleh. demam menggigil sejuk. naseb baik geng aku, ada. lapkan muka aku dengan air. seluruh badan. aku takkan lupe semua tu. sayang mu semua ! then, apa yang buatkan aku stress lagi, iya bila aku tak dapat sesuatu yang aku harap gila dulu. tak apelah, dah lepaskan. so, sekarang fokus aku, nak sambung belajar. iya, aku tahu, aku antara golongan yang agak terkebelakang waktu ini, sebab masih menganggur. kadang sedih, tak usah cerita ah kan. tapi, tak apa, aku percaya rezeki ada untuk kita semua. masing2. Allah Maha Adil. so, if ada orang sekeliling aku stress baca entri aku, sebab aku selalu stress, aku tak paksa pon korang baca. haha. so, leave my blog cepat!. :P. banyak benda sebenarnya yang kita, atau aku masih belom perfect. hubungan aku dengan Allah, manusia dan alam. berat kan? so, atas masing2. setakat ni dulu entri stress aku. sekian.



p/s: maulidur rasul. selawat ke atas nabi junjugan kita, nabi Muhamad S.A.W.


No comments:

Post a Comment