Friday, February 25, 2011

kosong itu kosong

p/s:aku nak sastera sikit hari ini boleh???






kosong kadang itu baik. kosong kadang itu jahat. kosong kadang itu sayang. kosong kadang itu cinta. kosong kadang itu benci. kosong kadang itu rindu. kosong kadang buat kita berfikir. kosong kadang buat kita menderita. kosong kadang buat kita aman. kosong kadang itu kosong.

assalamualaikum. jumaat penghulu segala hari. aku bangkit dengan penuh bertenaga. bertenaga kerana, aku akan buat perkara yang sememangnya tanggungjawab aku sebagai anak bongsu dalam keluarga dan hanya aku yang mempunyai lesen kereta, selain ayah aku ke kota singa dan mak aku yang dah lama tak bawak kereta. jadi, sebagai adik yang penyayang dan di sukai ramai kenalah matang dari usia sekarang. kenalah pandai berkata kata. kenalah segalanya. iya, aku happy. aku langsung tak pernah memberontak. sebab aku tau, ini semua pahala. even kadang aku pernah gaduh2 manja ngan along, aku tetap hantar pulang dia tau ! baik tak aku? -.-, okey, aku tak mau lebih2, nanti orang sekeliling cakap aku angkat bakul sendiri. iya kan? manja sangat. kononnya. walhal, siapa yang betul2 kenal aku je, tau yang aku ni macam mana
*oh ayat stereotaip





jiwa kosong. susah kan? kadang mengharap. tapi bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi katanya. huhh~ dunia.





*kosong*






*tiada idea*






hurmm, mahu tulis apa ya. *masih berfikir. kadang rasa ingin tukar number phone. perlu ke? kadang rimas dengan orang2 yang rimas nih. ergghh. stress lah. aku mahu kosong. aku mahu aman. aku mahu lah !! kadang serius aku fikir, nak belajar agama balik. aku rindu. aku rindu belajar agama, macam dulu2. macam kat kolej. dan aku rindu di kelilingi orang yang baik2. orang yang berpurdah. orang yang selalu tahu pasal agama. kenapa ya? bukan bermaksud, aku tiada langsung pengetahuan agama, aku bahagia sekarang. tapi kadang aku kecewa, ilmu agama yang pernah aku belajar dulu2, bila timbulnya persoalan sekarang? aku macam dah lost semua. kenapa Ya Allah. aiih, tengok lah macam mana. kalau rajin, aku belek balik buku yang lama2. itu kalau rajin? buku english pun dah 3 minggu tak sentuh. nak pandai macam mana english sayang oi? okey, maybe perlu off fb. dan hanya on9 pada hujung minggu. oh? boleh ke aku? boleh mungkin. tunggu saja. tapi aku tak janji.




aku bukan ulat buku.

sudah kehabisan luahan mungkin. jomheboh hari ini. perlu ke pergi? confirm sesak. eh, pelakon gemilang ada ke? gile ahh!


okey, itu sahaja. bye !

No comments:

Post a Comment