Thursday, March 3, 2011

facial treatment ; Chrissa; header baru



kadang manusia ni, weird dan arrogant. wah, speaking la sangat. nak cerita hari ni, saya pegi facial muka saya. 1st time saya facial. mula2 cuak gak. tapi saya seorang yang tabah dan berani. facial dari jam 11.00 pagi hingga 2.30 petang. gila lama la kan. sampai mengigil saya sejuk dalam bilik tu. tapi best, mula dia cuci dia scrub. ala, macam biasa2 korang pernah buat facial tu. tapi part yang paling saya tak tahan, time guna besi yang halus tu, tuk keluarkan segala benda2 yang kotor dari muka saya. saya menjerit2, tapi still cover ayu. -.-, jatuhla saham, kalau jerit kuat2. paling kuat pon, saya gerakkan kaki saya, sebab memang sakit sangat. tapi hasilnya, insyallah. hari pertama, memang la muka macam kena gigit tebuan. bengkak sana sini. esok2, ok la tu.




1st time juga saya, gunakan yang asap lilin tu. tak pernah2 kot. adeh, sabo je lah. nak cantik la katakan. eh, silap. nak sihat tubuh badan dan muka la, katakan. so, sampai pedih dalam hidung tersedut asap tu. mak aih, berair air mata. ok lah, buat apa cerita semua pasal facial. padahal korang dah 10 kali pergi, tak pernah kecoh pon kan. -.-, okey. anyway. saya dapat kawan baru. dia ada cuba chocolate chips saya. hehe. saya tengok dia happy. so saya pon happy. alhamdulillah.



*kata ganti diri = saya.







pagi tadi kan, saya ada tengok cite kat HBO. best sangat cerita dia. tajuk nya, An American Girl: Chrissa Stands Strong. cerita pasal best friend forever. serius best. huurmm. tak silap saya, cerita ni adaptasi dari novel. kalau saya salah betolkan tau. so, kisahnya sangat best. budak ni nama Chrissa, dia kena pindah sekolah baru, sebab ikot family. so, biasa lah. budak baru di sekolah baru, selalu kena buli. tapi ni buli bukan kena cuci toilet guna berus gigi ke, tapi buli dari segi persaingan. ada dua orang lagi, yang kononnya ratu lebah dalam kelas lah. so, mereka conquer the school. dan bajet paling hott lah. cite ni, kisah budak standard 4 je pon. tapi sangat mendalam maksud nya. tengah2 tengok, ada jugak part yang mengyayat hati. time tu kan, Chrissa ni, dia dah tak tahan sangat, sebab dia selalu membuat yang 2 orang lagi tu, cemburu. sebab si cantik Chrissa ni, pandai, baik dan suka berkawan. so, biasalah lumrah dunia. tak boleh orang lebih sikit kan? * korang boring tak ni, saya cite :P.


okey lah, di pendekkan, die mengadu kat nenek dia. dia tak jumpa lagi kawan yang betol2 nak kawan dengan dia. so nenek dia bagi semangat kat dia kan. dia cakap,

" Chrissa kena cari kawan baik... yang betol2
belum jumpa kawan baik lagi..."


pehh, sedih gila part tuh. and the end, dalam 30 minit terakhir saya tak sempat tengok, sebab ada hal. adeh, hope ad ulangan. yeh, pasti !! HBO tau!


psst, malam tadi berjam2 saya duk habiskan masa buat header. hihi. banyak saya buat, tapi yang atas, rasa yang paling awesome :P, cehh, tak dok lah. saya rasa pipi saya merah. sebab header saya besar, lepastu ada merah2 macam tu. tapi saya suka. kalau saya boring, saya tukar lagi. hehe. terima kasih kat enfizz yang baik hati bagi tutorial header. :).

okey, sekarang saya dah tak kisah orang nak cakap apa2 kat saya. saya nak jadi macam Chrissa. seorang budak kuat !! maaf tau, kalau ayat saya tunggang langgang. saya kan tak matang. :)


okey, bye !!


p/s : esok ada macam2 request. dari kekanda aku 2 orang tu. ada nak makan mee kari lah, chocolate chips lah, puding lah, pulot gaul nyior lah. aku? sabo je lah. haha.

No comments:

Post a Comment