Monday, March 28, 2011

keberadaan waktu




Assalamualaikum. hari ni hujan. sangat lebat dan berpanjangan. of course sangat sejuk. tapi keluar jugak. cari seluar 2 pasang. untuk kemudian hari. semalam aku rasaan aku agak gemuruh. tapi hari ini, aku dah better. kerana apa? kerana tidak lama lagi aku akn jadi warga baru. moga Allah permudahkan. bila malam tadi, aku dah bertanya macam kepada yang berkenaan, aku dah rasa lega sikit. mean, i think there was the best choice. yeh, i wish i can get new friends. oh, bukan sahaja kawan baru. tapi kawan baru yang baik selamanya. dan aku akan jadi yang terbail di mata mereka. Insyallah. moga Allah perkenankan doa aku.

oh, tadi lepas beli jeans. aku first time jumpa orang kerdil kat terengganu. *kot?? atau aku maybe dah lupa, bila pernah jumpa. aku keluar kedai, then aku tengok kereta mercedes warna biru tua. viper bergerak. aku macam oh, of course lah ad driver. then, cermin tinted. alamak. hehe. tak leh nak tau sapa kan dalam tu. eh, aku tak la serius sangat nak tau. cuma nak cerita. lepas keluar aku tunggu nak melintas jalan, tiba ada seorang orang kerdil lelaki melintasi aku dan terus naik kereta merce tu. woooo!! siapa tu? dato ke? wow, hebat aku. siap pakai 'kot' beradong. hebat! so, sekarang aku cuma muhasabah diri. tak semestinya, kurang upaya. tak boleh berjaya. itu 1st tanggapan aku lah. tak tahu la, realiti si kerdil tu tukang kebun kepada dato tu je kot. nak kata dia bawak merce tu. 100 kali fikir pon. memang tak sampai kot. dia nak bawak.


begitu juga dengan orang kaya. orang kaya tak semuanya kaya jiwa. orang miskin tak semestinya kaya jiwa. macam cantik. tak semua cantik tu indah. kan? fikir sendiri. korang pun dah tau. errm. manusia semua sempurna. cuma pembawakan diri itu yang akan mencerminkan kesempurnaan seseorang. dan akuu, iya. aku sedang menghitung hari lagi. menghabiskan sisa2 waktu di rumah yang sangat aku rasa macam heaven. :), dan mr orange :(, banyak berjasa. sangat2. sedih la. mr orange nanti. ermm. T.T


dan buat ada yang masih tertanya. akan tahu juga lambat masa nanti. jangan risau.

thanks. love.



No comments:

Post a Comment