Saturday, December 4, 2010

celebrated together

Assalamualaikum .

dalam 4 hari aku x update blog kot. macam tak tahu nak mula macam mana. okey.
sejuk. musim hujan melanda di terengganu. sangat sejuk. macam korea. kononnya.
okey, rabu lepas bersamaan 1 disember 2010, memandu dalam keadaan hujan yang sangat ala-ala lebat keseorangan bersama mr.orange yang hensem, sebab baru lepas service :P. then, mengambil masa selama 1 jam dari batu burok ke dungun. semasa dalam perjalanan, aku telah memberhentikan kereta sebanyak 2 kali, sebab terlampau lebat. * macam nak buat karangan je okey, walau dah pakai spek tapi masih berwaspada dalam memandu, mengambil inisiatif memperlahankan volume radio sebab nak fokus on my driving. okey, 65 kilometer sejam. sebab hujan. bahayo.


teruskan perjalanan dengan sangat konfiden. itu yang penting.
Alhamdulillah sampai juga akhirnya. then amik shid, kami pergi ke domino pizza nak makan tenghari. * weh, korang jangan tertipu, dungun xda domino. :P melantak puas2. kononnya tension. hujan. okey, lupe nak snap menu yang kami order. so xde gmbo makanan. adeh, menyesal pulop. thanks shid sebab belanje beta. muahaha. best3 :)

then teruskan perjalan ke kampong halaman kawan beta di ketengah jaya. sangat best. aman damai sentosa beb. serius best. dengan unggas yang berkicauan. flora dan fauna. haha. syok. sesudah sampai dan bersihkan diri dengan air paip hujan yang sangat pantas dan segar. betol2 suasana nyaman. di hidangkan dengan laksa penang. dua kali aku tambah. even tuan rumah cakap kuahnya agak manis. aku makan je.

malam. fizah call. story mory. gile gelak. tapi cover sebab ada kat rumah orang. mana boleh gelak kuat2. kan fizah?? tapi terlepas juga. sory shidah :P. esok nya, pergi ambik fatin. kawan lama yang dah hampir 5 tahun tak jumpa. dia masih seperti dulu. putih. mata kedip2 lebat bulu nye. i like. hehe. then berangkat lah kami sekalian ke mesra mall, nak tengok wayang katanya. main boling juge. boling 2 game. tegang urat tangan aku. adeh~. konsep main sampai lebam. haha. nak tengok rapunzel dan narnia masih tak ado. katanya minggu depan. oh apakah?? so ikutlah beta pada si tuan yang ingin belanja tengok ngangkung. tengok lah beta dengan girang nya. hehe.


solat asar di rumah mak sedara. ketibaan kami disambut oleh si comel2. yang tiba2 girang semacam. aku rasa nak picit2 kaki dia orang nih!! gerammm!! nak2 yang paling bongsu. dah lah tak dop gigi tengoh. aloh! comel.! picit kaki kang. potong buat sup! * eh kejam. bertolak lah kami ke dungun kembali. eh, bukan. singgah di mac donald sebentar menikmati ais krim mac flurry oreo. di kala hari yang dingin. sejuk. sejuk. grrr~ di paka, juga meluahkan masa 10 minit shopping maggi, mineral water dan panadol activ fast !! ke dungun dengan sentosa nya.
Alhamdulillah. sampai juga. gosok baju yang cantek. bukan baju aku, tapi baju mereka. makan maggi. haa, cakap pasal maggi, aku ingat aku sorang je yang lapo. rupenye ad juge yang lapo. haha. melahap lah kami dengan maggi. then sleep dengan manisnya !!




lutfi.si comel yang kakinya ingin ku picit.



jumaat 3 disember. shidah konvo! gambo lah sakan kami. macam aku yang konvo. haha. best2. dapat merasai buat kali ke 2 . aku dan fatin merangkap official photographer katanya. sampai tegang urat kaki aku, sebab pakai wedges yang tinggi ok. wao! ain pakai wedges. jangan main2 okey. ingat i ni tak ladies ke. ingat i ni sliper jepunng je ke?? :P. oh asadi merah tetap di hati ku!
then, bergambolah sakan kami, dengan orang lain di sekeliling tengok kami dengan girangnya sebab terlampau ceria. haha. tapi best. rugi kalau tak betol2 manfaatkan hari itu. wah. manfaatkan.


* panjang nya entri kali ini. siapa larat baca, teruskan dan tak larat. tak dop paksaang :')


bergambo sepuasnya. walau dalam gerimis mengundang. menggunakan camera yang ok2 je :).
dslr belum mampu di miliki. oh tidak~ begitu ramai yang bergaya dengan gayanya dengan dslr masing2. dugaan sungguh. teruskan juga dengan tanggungjawab yang telah di amanahkan. ekori ke mana sahaja si baju hijau. untuk bergambo. berkesempatan bertemu dengan kawan lama hajar. dan bergambo juge. beramai-ramai. masih sempat mengusha kaum yang berlainan jantina. eh, mano ado jage pandangan okey.

okey, jom tengok moment indah !!





















mak ayah belom sapa. cuak nya muka anda :>





time ni, aku sempat jerit nama mu, haha. best pic!





















ini lah kawan kepada si tuan konvo. :')



okey, kalau nak tengok banyak lagi gambar, just view at my facebook. then orange roses kat atas tu cantik dop?? :), key fine. cuma nak bagitau, aku yang hadiahkan kat shidah. sweet what?? orange. oh sangat cantik warnanya. tapi last2 aku mintak sekuntum bawa balik. adeh, beruk siku lah ain !! *eh buruk siku. lantak lah! aku mahu!

haa, satu lagi gambar aku yang single di atas tu tiada dalam fb tau. private and confidential kata beta. sebab ada orang cakap macam gorjes. aku malu nak upload kat fb. eh, perah santan. sedo diri ain walawehh.! gumukk!. :') . eh, tapi aku nampak tinggi kan3?? haha. sadis~


so bila lagi mahu tutup entri ni?? ye2, dah nak penutup dah la ni. aloh, cerita panjang2 sikit pon tak da boleh ka? ok, apa2 pun, sepanjang hari2 yang telah berlalu, merupakan pengalaman yang manis buat aku. makan, wayang, galok, gambo, drive dalam keadaan hujan. even sangat seram, tapi aku tetap tabah. to siapa2 yang merasakan lambatnye lah aku post entri baru. maaf deh. sebab ambil masa lama. bukan senang wooo, nak susun ayat, nak perah idea. bla..blaa. * apa2 je.


hope korang enjoy baca blog aku. dan selamat membaca dan selamat jenguk dan selamat mengintai kepada pembaca-pembaca yang baru melawati karya aku, yang biasa-biasa sahaja.
kepada pembaca tegar sekelian teruskan ketegaran anda :>

sayang mak ayah. sayang keluarga. sayang sahabat. sayang Allah.


tattaa. muuaaxx!!

2 comments:

  1. saya y konvo tu.....mention pa....he3
    dah lamer sgt sy tgu penulisan ct u kali ni....
    NICE!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. tq sbb jdi pmbce yg setia. oh, tgh loading tukr background nih

    ReplyDelete