Wednesday, December 22, 2010

mengabang to somewhere



hai ya!
today is raining. i feel so cold and happy because tomorrow my family and i want to NZ -.-! tak ado kena mengena. speaking sangat~ okey bohong je. hehe. so best hari ni sebab mesej dengan sahabat2 yang tersayang. dapat meluahkan isi hati. share masalah. galok2. even, satu mesej pon korang sent kat sahabat korang, itu dah memadai yang korang itu rindu dan amik berat. kan? :). so, sayang sahabat sekalian. even pernah dia orang buat tahik kat muka kita. tapi kita tetap kena sayang tau! sebab Allah lebih sayang kita. itu pasti.



haih, actually aku tak tahu kan, nak pakai baju kurung apa during this coming wedding. nak pakai silk yang raya baru ni, nampak macam hutan di rimba je kan. eh, bukan. cantek tau! bunga tulip. warna merah hati. tapi rasa macam gelebeeehhh bila pakai. duhh~ nak pakai cotton. rasa macam lebih cool, and sempoi je kan. so tengoklah macam mana. :>


makanya, hari ini plan kononnya nak keluar lagi dengan cousin, tapi tak boleh. sangat bz okey. pagi tadi pergi pos laju office, check samada surat aku dah sampai ke belom. lorh, dalam sistem dah sampai. 13 disember! haih macam mana ni. rasa macam terrr downnn sikit lah kan. ala ain, asyik2 nak down. leexx2 je ain. mu kuaattt. berehh boh!!ok, mak aku kata, ain sabar. kalau Allah nak uji apa yang kita betol2 nak macam ni lah. ya, aku yakin! ini yang terbaik. Insyallah. rasa nak netteeekkk je air mate! tapi dang ubah topippp tak per. haha. pandai aku kan3? aku kan pandai berlakon. macam2 watak dah tau. dari ibu tiri masa sekolah dulu, then remaja lelaki yang gatal. haha. adeh rindu zaman belajar. tak ape ain. ada rezeki. okey



beloved sis during last syawal



rindu awok fizah! haha. hanya fizah yang tahu :P. hello yang lain apa cerita?? sue?? busy kerja eh. behh3. bile mahu belanja ha? hehe. ok, jap lagi kena berkemas baju dalam 2 bagasi. melampau. kan. tak apa, banyak baju boleh pilih nak pakai baju mana. bukan naik flight pon. naik kereta putih.




**********************



adakah kisah aku macam dalam novel. oh, pedihnya sungguh. jangan berharap. tapi seolah bagi harapan. ingat, makan ingat dia. always miss me katanya. tunguu dia. okey. aku tunggu. sungguh, perit. bukan mengharap, cuma menghormati. hormati atas dasar apa yang di minta. okey, bohong kalau aku tak mengharap. iya, aku mengharap. tapi tak banyak. sebesar zarah pun tidak. cuma aku cuma itu sahaja. biar hati aku sahaja yang dapat meneka. hati dan hati tak boleh di paksa. andai sampai waktu itu, akan terjadi juga. seolah dunia yang punya kerana sudah bertemu dengan apa yang di takdirkan oleh Nya. doa iya. tidak henti. namun, masih kadang2 rasa curiga atas kesetiaan aku terhadap waktu yang telah aku jalani kini, dan mungkin akan lebih lama. Tuhan. sedih. serius. namun aku akan terus menghormati atas dasar waktu itu terlalu lama bagi aku. sebulan? mungkin masih tidak layak untuk aku diuji. mungkin 1 tahun. mungkin. errm, gila lah aku macam ni. tapi tak apa. cuma sekarang, aku hanya tunggu waktu untuk itu. untuk ini dan untuk apa2 sahaja yang mampu memberikan aku sinar. aku tak sabar!

*korang kena baca dengan penuh sabar dan confirm susah nak faham apa yang aku tulis. LOL !





ibarat dia di sana. aku merenung. dan terus berfikir. adakah masih. atau tidak. Tuhan. tenangkan hati aku seperti juga dia. agar kami setia bersama.
*jiwang karat.ceettt..cettt..



**************************



okey. sudah sesi jiwang kononnya. baju tak kemas lagi. esok pergi K.L sampai isnin. hope selamat perjalanan kami hendaknya. oh lupa kan, nak bagitau. spagehtti wateva eja macam mana.. aku lupa. so tak buat lagi. semangat je beli bahan kan2. pastu heboh2 kat blog nak buat. ape lah ainnggg ni. (-.*) ngeeng! mahu simpan menyimpan, ibarat akan stay kat sana selama 5 tahun, walhal 5 hari je. kawang2 jangan rindu saya tau! eh, tak best. rindu aku tau. :P. gedik. dop2. okey. enjoy with your family! okies! love all of u lass !


p/s : opps, bila agaknya dapat merasa saga putih baru yep? hehe



layan lagu sehidup semati sampai lebam!
juliana banos feat indigo lah.
tu pon tak tau -.-



3 comments:

  1. cik ain tajima...

    td si putih tunggu jugak la cik ain...ingt cik ain dtg...

    takpe2 lain kali naik si putih yer....putih baru balik jalang2 tdi...

    cuti rayer cina jupela si putih..kalu si putih balik la yer.........

    si putih kirim slaam kat cik ain tajima

    mari ah melaka melawat tuan si putih..yer....kikihhh

    ReplyDelete
  2. haha. kak mona. okey. krm slm mr white. nanti rya cina dpt mrasa. insyllah.

    kak ma diari sgt ke. :)

    ReplyDelete