Wednesday, January 5, 2011

kelopak merah jambu

terjauh terpisah, diriku dan dirimu dalam ruang dan waktu, sendiri ku jalani sepiku.
*faham tak sedih. faham? sedih ni. faham ke tidak sayang??




** just lepaskan emosi**


Assalamualaikum. hai. semua. sihat? alhamdulillah. dah makan?? sudah pun alhamdulillah. dah mandi?? bagus, wangi. :)

***********************

aku cuba. untuk melupakan. atau lebih jelas lagi, aku cuba untuk tidak memberi harapan. kenapa? sebab, aku pun tak pasti. tapi serius, dalam situasi sebegini, aku dah tak tahan. kalian, aku bukan meminta untuk menjadi seorang yang baik. tapi mungkin aku sudah di lahirkan sebagai seorang yang baik. wajarlah aku untuk menggunakannya dan berkongsi dengan umat2 yang berada di sekeliling aku. atau kalian mahu aku bunuh orang, laga2 kan orang, mengadu domba serta meninggi diri agar aku jadi seorang yang jahat ??. kalau itu buat kalian senang. aku memang sedih. aku tidak minta nak berentam. tapi mungkin ada amarah aku yang terlepas. ada kekesalan itu pasti tercalit dalam diri aku. tapi, aku rasa apa yang aku buat masih waras. aiihh~ perlu ke aku mengeluh? mungkin aku perlu tukar angin. tukar pada. atau berubah kepada sesuatu yang baru. okey.

bicara atau bercakap atau berkata mengenai cinta. sakit kan? sakit amat. oh, layak ke aku? pernah bercinta kah aku? ad boyfriend ke aku? oh, cinta monyet dulu pernah ar kan. monyet, apa lah sangat. dulu2. sekarang aku dah cuba nak cari yang pastilah kan. 22 tahun. eh, bukan. bakal ke angka 22. jeng ! jeng! jeng! * ibarat bunyi macam dalam cerita dalam tv. bayangkan je lah. so, dato mana? haha. tan sri mana? atau kerabat mana? ada ke? kalau cakap pasal kerabat ni, tak habis2 la kan. dengan budak2 DIC utamanya. sikit2 kerabat. :P. korang, rindu lah. serius. dengar cerita ada annual dinner lagi kah??

okey, semalam parents aku dengan jayanya beli oven okey. oven dan bersemangat lah sekarang nak baking atau macaroni bakar ke atau lagzania *wateva eja cam mana. aku kurang pasti. so, tadi ad beli fettuccine dan preego mushroom tau. so next plan. beli diam2. pastu balik rumah terus cepat2 letak dalam kabinet. padahal nanti dieorang akan tahu gak kan. tak marah pon. tapi sajee. haha. pergi Giant sorang2. konon independent kan. drive sorang2. dengan mr orange. sampai2 je giant, terus pergi abang toi! adeh spoil betol. sakit lah -.-


then, esok nak buat macaroni bakaq !! asal bakaq lak. bakar okey. mak aku yang nak buat. so, esok, aku lak yang jadi supervisor. boleh? :> ayah aku yang paling dok sabo nak makang. ok, asal setiap entri perlu ada, atau terselit pasal makanan? even, mula2 entri punya la kan. macam jiwang. last2 makanan jugak. haha.

asyik2 gelak kan. erm, so benda tu boleh buat aku happy. so gelak la kan. :D,olllley. ini sahaja.

tq korang!!



p/s : aku jahat ke baik??


best bila kita sakat mok kite.
hahaha

5 comments:

  1. really2 miss u.. hu3..x mau sdih2 ok ;p totally u're kind person.. =)

    p/s: wat makaroni lebih2 then pos cni ckit ok!! mngidam tahap max nie..hu3..

    ReplyDelete
  2. eh same la ain....parents aku baru gak 2 3 hari beli oven....baking la sgt mok aku tuh!!!!

    ReplyDelete
  3. thanks syg.miss u too. tau2. nnti aku post hiks!! :)

    shid : serius???????? oh sma kite? oh same2.
    hahhaa cm ne leh semua beli oven semua
    ni.

    ReplyDelete