Thursday, January 20, 2011

misszainsungguhakutaktipukalian.



Assalamualaikum.

biasanya, hari2 cas phone. hari2 selalu mesej. hari2 senyum. hari2 happy. hari2 ad mood nak bangun awal. opps, aku bangun awal.



*aku taip entri ni, masa azan maghrib berkumandang. tak apa kan?




*terdiam.




haih, dunia. aku entahlah. rasa kecamuk mendatang. tak tahu apa punca. iya, ada punca. punca nya ialah aku sendiri. aku tidak pernah terlampau berharap. oh, ke aku telah berharap? seksa kan macam ni. tak siapa faham. hanya Allah, aku dan beliau sahaja. kenapa di uji sebegini kali. aku pun tidak pasti. yang pasti, aku sedih. dan sedih itu kembali menguasai diri aku. tapi Tuhan, jangan kembali kan buat sementara waktu, sakit kepala itu. seksa sungguh.


lagi 9 hari, melangkau ke alam kematangan. sudah tentu 7 hari percuma panggilan katanya. tapi, kosong bagi aku. aku nak call siapa? tiada di sisi. aku amat berharap, beliau akan kembali sebelum hari itu.




*kenapa kepala aku mula terasa sakit.




huarrrrgghhh!!!! *astarfirullahalazim.






oh, ada rasa. mungkin aku terlampau berfikir akannya. aku cuba, mahu bermula sekali lagi. tapi hati aku kata jangan. hati aku aku tidak mendorong aku. kalian faham? susah bila sebut pasal cinta. cinta, ada yang sedang mengecapinya. ada sedang ribut badai dan ada juga sedang yang belum kecapinya. mungkin belum, kerna aku pasti Allah telah aturkan yang terbaik dalam hidup kita. iya, cinta tak mengenal usia. jadi, tidak salah andai aku terkeluar kata pasal cinta. kita dah matang bukan? oh, budak sekolah rendah pun sudah pandai. inikan kita.






saat ini, aku tak mampu nak cakap apa. faham tak? kalian pernah lalui? kadang2 sampai satu tahap, kita rasa nothing to talk, nothing to expose, nothing to missing. aku lah itu sekarang. melainkan ada raja lawak. iya, esok gelanggang raja lawak 3. so, wajib aku gembirakan hati aku. teman aku, aku ada bertanya bagaimana cara untuk hilangkan sedih. agak lama aku menuggu jawapan, rupanya teman aku copy paste kan lirik lagu goyang by ruffedge. tergelak besar aku. serius aku tak terfikir langsung. syamira, kamu bikin hari aku ceria hari ini. thanks teman.


hilanglah sebentar kesedihan, tetapi datang kembali itu perlu. iyalah, perlu. tidak perlu andai beliau sudah terangkan hal sebenar. aku kena kuatkan semangat. aku tak boleh macam ni. sepi, sedih. lumrah. teman aku, sedang sibuk dengan urusan ijazahnya. katanya, "ain, ijazah penat gilee, lain sangat dengan diploma". iya, aku terima. iya teman, aku pon tak sabar hendak sesibuk itu. aku tak sabar. doakan aku teman.


kadang, aku tak mahu terlampau bercakap mengenai masa depan, apa yang aku inginkan. cuma dah itu yang aku fikir hari2. of course aku tertaip dalam entri ini. aku minta maaf, andai topiknya sama barangkali, menyemakkan fikiran kalian tika membacanya. aku bukan pro, aku bukan amatur. aku biasa2 sahaja. tapi kadang jadi yang biasa pun susah, jadi yang femes pun susah. susah kenapa? susah untuk berlaku adil. walhal aku telah adil dalam berkawan. tapi masih tidak ada kepuasan hati di antara mereka. mereka cumburu barangkali. oh, aku tak kata aku femes. aku cuma biasa.




mahu jumpa abang toi. bye!



eh, aku tak cerita apa yang berlaku hari ini eh? ok, untuk kedua kalinya, peach japanese cheese cake aku tak menjadi. still bantat. hehe. aku tak faham kenapa, okey, fine. baking2 ini bukan kerja aku kot. boleh? hapa2 je lah kan. :). bye!



No comments:

Post a Comment