Sunday, January 23, 2011

sepit biru patah

Assalamulaikum.

sedih, tadi kan. sepit rambut patah. sepit? tahu kan? orang K.L panggil sepit kan? ke hapa? -.-


sayang sepit tu. sepit tu warna biru. aku beli masa sem 2, dekat dungun. masa tu, just hang out dengan shidah. masa pergi tu, naik van. yela, time ni lesen dah ada cuma kereta lom ada. cehh~, so seperti biasa berdikari tunggu bas di hadapan samamaju, masa tu, pokok besar ada lagi. traffic light depan balai polis pom belum wujud. bus stop pon belum ada. tabah tak saya? tabah kan? okey, naik van, sebab basa tak ada. sampai kampung nyiur accident!! grrr, aku masa naik tu, dah cuak act. sebab bawak laju gila kot. kononya van tu hebat. tapi sangatlah dah uzur. mengucap aku. then, accident pecah cermin belakang. nasib baik aku betol2 duduk seat belakang driver. kesian mak cik china tu, habis kaca kena dia. sebab dia duk betol2 belakang. kalau aku kena?? confirm aku tazkirah driver tu. mengong betol.nasib baik aku nak jumpa bff aku. kalau jumpa bf, confirm aku balik umah. tak ada mood katanya. ok, ignore pasal bf. then, boleh, masa semua penumpang turun, duk kat satu warung, driver tu selamber beluncas je tak mintak maaf langsung. then, dia siap boleh lambai2 lagi tarik van dia tu dengan trak. huh!, last2, lama gak ar tunggu, then adalah bas. bas tong aik. bas lompat.ok, saya pon pernah ok, naik bas lompat. ingat saya pernah naik flight je ke??? *sambil angkat kening sebelah.



begitulah ceritanya. sepit rambut, beli masa jumpa bff aku lah. then tadi patah. 3 tahun sepit tu berjasa pada aku. so, memang sayang la kan. selalunya, asal beli je patah. beli je patah. ni 3 tahun beb? kalau aku simpan sampai aku dapat cucu, confirm aku bagi cucu aku pakai macam nenek dia, bagi nampak gorjes. eh, tak boleh2. cucu aku kena pakai tudung bila dah baligh. asal cerita pasal cucu? anak pon belom ada. eh? suami pon belom ada. hapa lah~ so, lepas ni kena lah beli. tapi tak tahu kat mana. pasar malam? berlambak je ada. tapi percaya x? dah 1 tahun aku tak pergi pasar malam. masa duk kat kemaman dalam 2 tahun aku tak pernah pergi. dan duk kat batu burok ni dah hampir setahun aku tak pernah pergi. melainkan last ramdhan hari tu lah. tu bazar ramadhan. bukan pasar malam. so? tak sama ok. then, last sekali aku pergi masa kat kuis. dengan teman2 yang tersayang. rindu korang. -.-


aku bukan kaki pasar malam. then, masa kat paka dulu pon. sebab even dah depang mata, aku mana lah suka2 pergi. tak suka. same goes to my elder brother. dia pon tak suka. so sapa yang suka? hanya kak long yang suka. haha. makanya, 2 hari tak update blog. sebab tak ada apa yang nak di update. aku mandi makan kemas rumah masak. semua sama macam korang jugak. melainkan ada hari aku pergi terjun bangunan ke, pergi berenang lautan mati ke, confirm aku update. itu pon kalau aku masih ada.


iya, lagi seminggu. menghitung hari. bulan 3 macam ada best plan je. aku tak sabar. nak buat album baru dengan kalian. aku dah penat nak gado2 nih. aku tak mau dah. aku nak lupakan kalau boleh. itu pon kalau kita sama2 usaha. insyallah. errm, jadi ingat nak beli something yang akan buatkan aku semangat. nak beli lah. kena beli. kena dan kena. apa itu? entah lah~


esok, bff aku datang nak pi jpj katanya, dan teman akan aku dengannya. yey! aku dah ada mesej dia malam tadi. tapi hampa. tak kan lah oversea lagi. kalau macam tu, kurus lah aku. boleh? ok buat lah macam tu. biar aku kurus. lalala~


-aku sayang siapa yang sayang aku-

No comments:

Post a Comment